وظیفه اصلی سازمان هواشناسی کشور در راستای تأمین اهداف ملی و بینالمللی، حفاظت از جان و مال مردم در مقابل مخاطرات مرتبط با آب، هوا و اقلیم میباشد.
اصلاح و بهبود روشهای ارائه خدمات و اطلاعرسانی به مراجعین از طریق پرتال، ایجاد و همواره مدنظر مسئولین این سازمان بوده است.
بنابراین :
۱-اهمیت به اطلاعرسانی و بروزرسانی اخبار، هشدارها و …درپرتالسازمانیکی از مهمترین اهداف این سازمان مطرح شده است. در جهت خدمترسانی بهتر و اطلاع از نظر کاربران در هر پیشبینی، امکان نظرسنجی از کاربران وجود دارد که میتوان بازخورد مناسب را دریافت نمود . و متناسب با آن تغییراتی در جهت بهینه شدن فرآیند انجام داد.
۲- با توجه به کشیک شبانهروزی پیشبینی در ایام بارندگی شدید و برف و سیل در استان، کاربران میتوانند در هر زمان با شمارههای مستقیم پیشبینی33454852 ارتباط برقرار نمایند.
۳- کاربران کشاورزی عضو تهک (توسعه هواشناسی کاربردی) از تحلیلهای جوی و توصیههای کشاورزی مطابق با هر پدیدۀ جوی از طریق پیامک مطلع خواهند شد.
4- کشاورزان هر منطقه با حضور در ایستگاههای هواشناسی منطقه خود، حداقل ماهییکبار از وضعیت جوی و پیشبینیها مطلع شده و اقدامات لازم را برای افزایش راندمان کشاورزی به انجام میرسانند.
5- جهت رفاه حال مسافرین در ایام مختلف سال جلساتی متعدد با ستاد حوادث و راه و شهرسازی برگزار میگردد که درآن با توجه به پدیدههای پیشبینی شده تمهیدات لازم درخصوص رفاه حال مسافرین و حفاظت از جان و مال مردم انجام میشود.
6- دریافت و رسیدگی به شکایات، پیشنهادات و انتقادات مراجعین و پاسخگویی به آنها در پرتال سازمان فراهم شده است.
7- زمینه دریافت پیام مخاطبین از طریق پست الکترونیکیsemnanit@irimo.irو پاسخگویی به آنها ایجاد شده است.
8- این سازمان کلیه بخشنامهها، آیین نامهها، دستورالعملها و ضوابط اجرایی و …راازطریق درگاه الکترونیک خود جهت اطلاع و استفاده در دسترس عموم قرار داده است.